If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Благодаря за упътванията, колеги!
Волана като е кривнал, колата върви идеално направо.. Мисля, че ходовата си е правилно нагласена и единия вариант е като ми сменяха накрайник да се е случило, другия е, волана да е местен..
Само един въпрос.. Този капак на волана, зад който вие имате еърбег(аз мисля, че нямам), как точно излиза ? Доста го мъчих, но явно си има цака
Пак виж какво съм писал по-горе!
Първо виж дали волана си е на мястото според рейката!
Ако е така ги накарай да ти регулират предницата по прав волан!
Ако воланът си е на място, а сега ти го изправиш на тоя реглаж, винаги на едната страна ще завива повече, а на другата по-малко.
Това се опитвам да ти изясна.
Иначе е лесно. Вадиш волана и го презацепваш.
А жабетата после кой че ги руча?!
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Пак виж какво съм писал по-горе!
Първо виж дали волана си е на мястото според рейката!
Ако е така ги накарай да ти регулират предницата по прав волан!
Ако воланът си е на място, а сега ти го изправиш на тоя реглаж, винаги на едната страна ще завива повече, а на другата по-малко.
Това се опитвам да ти изясна.
Иначе е лесно. Вадиш волана и го презацепваш.
А жабетата после кой че ги руча?!
В тая връзка имам следния въпрос. Ако вече е отишъл коня у ряката, т.е. воланът е ваден безброй пъти, то може ли да се намери "средата" на рейката отдолу с мерене по самата рейка? Нали от нея стърчи (като се дръпнат маншноните) едно жулязо, май "гребен" се казва, което се подава от двете страни и в него се завиват вътрешните накрайници. Ако се измери и нагласи тоя гребен да се подава еднакво от двете страни няма ли да се възстанови първоначалното положение. И тогава вече си центрова човекът волана и си прави реглажа при фиксира волан.
Чета и си мисля, че тези неща никой не ги е правил и ви е тъмна Индия. . Колко мислите, че се изкривява волана? Абсурдно е да се говори за обороти. Изкривява се едва няколко градуса. Някой от вас брои ли оборотите на волана когато завива, едва ли. Когато механиците сменят накрайници броят резбите и след това въобще не се налага ходене на стенд. Дори не ми се мисли как е вървяха кола при която след стенд волана е мръднал с обороти.
На 156 например волана прави един пълен оборот надясно и един наляво. Сигурен съм че не го знаехте. Това е, от пълен ляв до пълен десен два оборота.
Чета и си мисля, че тези неща никой не ги е правил и ви е тъмна Индия. . Колко мислите, че се изкривява волана? Абсурдно е да се говори за обороти. Изкривява се едва няколко градуса. Някой от вас брои ли оборотите на волана когато завива, едва ли. Когато механиците сменят накрайници броят резбите и след това въобще не се налага ходене на стенд. Дори не ми се мисли как е вървяха кола при която след стенд волана е мръднал с обороти.
На 156 например волана прави един пълен оборот надясно и един наляво. Сигурен съм че не го знаехте. Това е, от пълен ляв до пълен десен два оборота.
Модела 155 го има с 2 различни рейки (с по-новата волана се върти по-малко за да се завие до краи, това маи не го знаеше нали)...
Пробвал съм да си правя реглаж сам, по някаква старинна технология с един канап, (отне ми половин ден и мерене до побъркване) получи се защото после ходих на стенд и там само констатираха че всичко е наред!
Това с броенето на резбите става, но и доста често волана мръдва съвсем леко нанякъде и ако незнаеш къде е бил преди това няма и да се усетиш че е мръднал
Иначе като се ходи на реглаж е редно там да оправят сходимоста страничния наклон (камбър) на колелата (ако може), да изравнят хода на рейката и да центрират волана... Явно са си спестили някои от тея неща...
Модела 155 го има с 2 различни рейки (с по-новата волана се върти по-малко за да се завие до краи, това маи не го знаеше нали)...
Пробвал съм да си правя реглаж сам, по някаква старинна технология с един канап, (отне ми половин ден и мерене до побъркване) получи се защото после ходих на стенд и там само констатираха че всичко е наред!
Това с броенето на резбите става, но и доста често волана мръдва съвсем леко нанякъде и ако незнаеш къде е бил преди това няма и да се усетиш че е мръднал
Иначе като се ходи на реглаж е редно там да оправят сходимоста страничния наклон (камбър) на колелата (ако може), да изравнят хода на рейката и да центрират волана... Явно са си спестили някои от тея неща...
Останах с впечатление, че сам не знаеш с колко по малко се върти, нали? Или ще изтичаш да преброиш?
Никой не го е еня с колко рейки са били, скоро ще отидат в небитието и никой няма да ги помни.
В тая връзка имам следния въпрос. Ако вече е отишъл коня у ряката, т.е. воланът е ваден безброй пъти, то може ли да се намери "средата" на рейката отдолу с мерене по самата рейка? Нали от нея стърчи (като се дръпнат маншноните) едно жулязо, май "гребен" се казва, което се подава от двете страни и в него се завиват вътрешните накрайници. Ако се измери и нагласи тоя гребен да се подава еднакво от двете страни няма ли да се възстанови първоначалното положение. И тогава вече си центрова човекът волана и си прави реглажа при фиксира волан.
Може.
Описал съм го, но ще ти го кажа пак.
Завърташ волана в крайно положение, държиш здраво и точно отгоре, на нула градуса слагаш с тебешир или каквото ти хареса един белег!
Въртиш в другата посока, като следиш белега колко оборота ще направи, като може да са точно два, а може и повече, като например два и седем осми или друг неравноделен такт. В крайното положение драсваш две черти. Делиш оборотите на две, като добавяш и половинката от дробната част. Тука ти е средното положение и воланът трябва да ти е в средата.
Пример:
Воланът ти има ход два оборота и 120 градуса.
Средата ти е един оборот и още 60 градуса. Наместваш там волана и ако не е в средна позиция го вадиш и презацепваш !
Това е.
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Може.
Описал съм го, но ще ти го кажа пак.
Завърташ волана в крайно положение, държиш здраво и точно отгоре, на нула градуса слагаш с тебешир или каквото ти хареса един белег!
Въртиш в другата посока, като следиш белега колко оборота ще направи, като може да са точно два, а може и повече, като например два и седем осми или друг неравноделен такт. В крайното положение драсваш две черти. Делиш оборотите на две, като добавяш и половинката от дробната част. Тука ти е средното положение и воланът трябва да ти е в средата.
Пример:
Воланът ти има ход два оборота и 120 градуса.
Средата ти е един оборот и още 60 градуса. Наместваш там волана и ако не е в средна позиция го вадиш и презацепваш !
Това е.
Абе Иво, за какво му е на човека цялото главоболие, при положение че центровката на волана е прее*ана от "майстора" - да се връща там и да си иска поправка на мазалото ...
Comment